1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (21 votes, average: 4,16 out of 5)
Loading...

Kofeín – vlastnosti, účinky – Zlepšuje kofeín kvalitu cičenia?

káva-kofeín

Kofeín je spojencom ľudí, ktorí vykonávajú silový a výkonný tréning. Je súčasťou mnohých prípravkov na zlepšenie fyzickej a telesnej výkonnosti. Kofeín je zložka pred tréningom odporúčaná mnohými odborníkmi, takzvanými pred tréningovými doplnkami. Aké vlastnosti má? Ako to funguje? Je to efektívny spaľovač tukov a umožňuje eliminovať únavu pri cvičení? Je káva pred tréningom alebo s behaním dobrým riešením?

Kofeín – čo je to?

Podľa vedeckej definície je kofeín (latinsky coffeinum) organická chemická zlúčenina, purínový alkaloid. Nachádza sa v kávových zrnách. Môže sa tiež získať synteticky. Jeho objav sa pripisuje nemeckému chemikom Fridrichovi Ferdinandovi Rungovi, ktorý ho objavil v roku 1918. Kofeín sa tiež vyskytuje v čaji kde sa označuje ako tein, guaranine alebo mate. Jeho názov závisí od rastlinného náprotivku.

Kofeín je všeobecne známy ako jeden z najlepších tukových spaľovačov a stimulantov. Je to psychoaktívna droga. Je to zložka bežne používaná v energetických nápojoch. Kofeín pred tréningom vám umožňuje zvýšiť účinnosť tela a urýchliť dosiahnutie požadovaných tréningových výsledkov.

Kofeín – vlastnosti

Kofeín-spáliť-tuku

Kofeín je známy ako prírodný spaľovač tukov. Odporúča sa ako opatrenie, ktoré je vhodné využiť pred tréningom. Koľko kofeínu môžete užívať pred tréningom? Všetko závisí od typu výcviku. Káva pred tréningom funguje ako prírodná energia. Kofeín začne pracovať po 40 minútach; preto sa odporúča konzumovať ho 30 minút pred silovým tréningom alebo kardio cvičením. Kofeín prijatý pred cvičením zvyšuje schopnosť pracovať, ako aj to že posilňuje spaľovanie tukov.

Kofeín stimuluje činnosť centrálneho nervového systému a zvyšuje metabolizmus. Používa sa na vstupnú liečbu Alzheimerovej choroby a demencie. Kofeín primárne stimuluje vyššie nervové centrá.

kofeín-po-cvičenieÚčinky na nervový systém:

  • Stimulácia centrálneho nervového systému,
  • Zvýšená koncentrácia a pozornosť,
  • Zlepšenie koncentrácie motoriky,
  • Zvýšenie efektívnosti myslenia a učenia,

Účinky na kardiovaskulárny systém:

  • Účinok na krvný tlak,
  • Zvyšovanie srdcovej frekvencie,
  • Účinky na tukové tkanivo:
  • Urýchľuje metabolizmus,
  • Má termogénny účinok a stimuluje spaľovanie tukov,
  • Zvyšuje uvoľňovanie stresového hormónu – kortizolu (katabolické vlastnosti),

Účinky na tráviaci systém:

  • Stimuluje intestinálnu pohyblivosť,
  • Zvyšuje sekréciu žalúdočnej šťavy,
  • Zvyšuje sekréciu tráviacich hormónov – gastrínu, cholecystokinínu,
  • Zlepšuje reguláciu prázdnych miest.

Rovnako ako každá iná látka, kofeín môže byť predávkovaný. Pri dávke nad 0,5 g sa indukujú silné psychomotorické agitovanosti, zrýchlenie a arytmia srdcového rytmu, ako aj nevoľnosť, zvracanie, slabosť.

Účinky kofeínu sa čoraz viac využívajú pri výrobe doplnkov na chudnutie. Spotreba kofeínu potláča chuť do jedla a eliminuje únavu. Kofeín spomaľuje a zvyšuje účinnosť tréningu, pretože sa absorbuje v menšom množstve ako syntetické doplnky. Dávka nesmie presiahnuť 300 mg / deň, čo je ekvivalentné konzumácii 2-3 šálok kávy denne.

Kofeín – stojí za to trvať pred tréningom a pred spustením?

ecoslim
EcoSlim využíva vlastnosti kofeínu

 

Diétne doplnky s kofeínom odporúčajú mnohí odborníci. Ako prostriedok, ktorý je bežne známy ako prostriedok na znižovanie únavy, sa odporúča užívať kofeín pred a po tréningu. Kofeín zlepšuje výkonovú kapacitu a zvyšuje sekréciu adrenalínu z nadobličiek a zlepšuje funkciu srdca. Kofeín tiež zlepšuje trávenie mastných kyselín na úkor straty glykogénu a svalových proteínov, čo ovplyvňuje trvanie cvičenia na vytrvalosť. Užívanie kofeínu pred tréningom vám umožňuje:

  • zvyšovanie počtu opakovaní počas tréningu – znižuje pocit únavy,
  • udržiavanie koncentrácie počas cvičenia – záruka presnosti v cvičení,
  • zmiernenie bolesti svalov počas tréningu – kofeín znižuje intenzitu bolesti počas tréningu,
  • spaľovanie viac kalórií počas tréningu – kvôli termogénnym účinkom
  • skrátenie času na zotavenie svalov – kofeín zintenzívňuje proces akumulácie glykogénu vo svalových vláknach,

Kofeín sa tiež odporúča používať pred behaním. Je to dobrý povzbudzovač pre ľudí, ktorí robia vysokorýchlostné cvičenia. Kofeín zlepšuje reakčný čas šprinterov. Stojí za to konzumovať kofeín 30 minút pred plánovaným štartom. Pozitívny účinok kofeínu pred spustením zlepšuje výkonnosť. Má diastolické účinky, znižuje napätie vo svaloch a spôsobuje bronchiálnu relaxáciu – a tým zvyšuje účinnosť dýchania počas behu.

Čo ste nevedeli o káve a mali by ste …

Prvý kávovar bol postavený a patentovaný Luigi Bezerrou v roku 1906.

Tri najpopulárnejšie typy kávy sú Arabica, Robusta, Excels.

Najväčším dodávateľom kávy je Brazília.

Najväčšie množstvo kofeínu obsahuje espresso.

Súvisiaci príspevok

Absolventka medicíny v Košiciach. Špecialista na patológiu sexuálneho styku. Už roky sa zaujíma o zdravie v širšom zmysle tohto slova. Súkromne – matka štyroch detí, ktorá vo svojom voľnom čase miluje extrémne športy, ako napríklad vysokohorské lezenie a parašutizmus.